Primii spectatori ai apocalipsei I

Posted: August 24, 2012 in because I luv ya

Trebuie sa recunosc ca am stat cateva saptamani sa ma gandesc daca este in totalitate corect sa scriu acest post. Nu stiu la ce raspuns am ajuns pentru ca dupa cateva seri de insomnie in care imi formulam frazele in gand, vorbind de unul singur, sa hotarasc sa lansez o serie de postari pe care sper sa le citeasca din ce in ce mai multi oameni (vii sau morti, animalizate sau domesticite).

Trecand peste aspectele care ne chinuie ca rasa, peste cele care ne tin in loc intr-un noroi dens si gelatinos din care n-o sa iesm decat atunci cand vom fi corciti cu o alta rasa; pun in discutie o idee… “din principiu” (ca sa caracterizez majoritatea romanilor folositori de servicii).

Da, suntem niste oameni cu principii.

Niste principalosi.🙂

Nu ne face pe noi o suma de bani, faptul ca ala a parcat intr-o zona interzisa sau faptul ca dintr-un motiv sau altul pentru prima oara in viata ne pica netul la calculator, insa ne cacam pe noi “din principiu”. Nu, nu, nu e vorba de bani, dar asa… din principiu.

In mod normal, chiar si eu eram un om al principiilor adica faceam un adevarat haos daca cineva intarzia douazeci de minute, iar eu il asteptam ca un dobitoc. Dupa ce am interactionat cu o multime de oameni “cu asa zise principii” am zis FUCK IT! Nu vreau sa devin un marlan la fel ca ei.

Da, recunosc, trebuie sa-ti aperi banii investiti si sa inveti sa fii mai al dracu’ cu furnizorii de servicii pentru a evita: intreruperea frecventa a curentului deoarece cei de la Electrica sunt niste fututi care detin deja monopolul si se pisa pe noi si pe reclamatiile noastre (frate, lucram la lipirea firelor, da’ a ramas electricianul fara scuipat; daca nu-ti convine du-te la alta companie:)))) ) ; am evita bataia de joc a RomTelecomului si a cacatului pe care ei il numesc internet; am evita numeroase tipete ale functionarilor publici care sunt PLATITI DIN BANII CLASEI MUNCITOARE si multe bla bla-uri din acest moment.

Sunt insa anumite lucruri peste care nu pot trece si anume tot rahatismul asta plin de el, faima de cacat pe care o avem in noi ca oameni, imputiciunea cu care tratam lucrurile si mai ales faptul ca avem impresia ca totul ni se cuvine desi nu suntem in stare sa ne rezolvam problemele sociale grave. Adica ne fute grija cati clienti au pierdut companiile de telefonie mobila X si Y (de parca informatia asta ne-ar asigura painea pe masa a doua zi) dar inchidem ochii daca un grup de tigani malformati fura din buzunarele oamenilor in autobuz.

Majoritatea romanilor sunt cersetori, asa ca personal fac ceva in nationalismul vostru de doi lei si spun raspicat ca semnul mimat de reprezentantul Frantei anul trecut (va aduceti aminte, nu fiti prosti, ne-a facut cersetori pe fata iar noi ne-am cacat pe noi si l-am considerat nesimtit). Pe bune? Nu avea dreptate? Nu suntem niste cersetori? Daca nu avea dreptate, atunci intrati voi pe forumurile din Romania care au legatura cu TELEFOANELE MOBILE!

Adica frate, saracie, saracie, dar trebuie cu totii sa avem un Samsung Galaxy SII! Nu, nu stim sa folosim internetul pe mobil, dar nu e misto sa scoatem Apple-ul pe masa cand mergem in carciuma?

Navigand pe forumuri importante din Romania – nu voi da nume, nu are rost – am urmarit cativa useri care mi-au adus diferite stari de la amuzament total la furie excesiva.

Unul din ei spunea ca o companie de telefonie X are preturile telefoanelor foarte scumpe. Pe site-ul companiei apareau telefoane chiar si gratuite, adica pentru toate buzunarele. Nu, nu, zice userul, orice roman are dreptul la un Galaxy SII. Sa mori tu? Murim de foame, dar avem dreptul la un telefon de clasa mondiala, sa-l punem langa mamaliga sau langa ciorba de loboda!

Un altul spunea ca un telefon pe care il iei la abonament, este mai scump decat la liber. Matematica ii dadea dreptate, pentru ca tampitul calcula pretul lunar al abonamentului sau, inmultit cu 24 de luni, plus pretul aparatului la promotie. Pai, ma, oligofrenule! Pentru abonamentul ala platit lunar, nu primesti in schimb servicii pe care le folosesti ca un porc imputit si nespalat ce esti?

Cea mai tare faza auzita – si auzita peste tot – este aia in care un om spune “daca nu faceti aia sa stiti ca ma duc la compania competitie si imi voi face toti prietenii si neamul sa faca la fel. Vezi, vezi, ai grija! Sunt urmasul lui Rasputin si pot manipula persoanele din jur care au acelasi nivel neuronal ca al meu”. ASta, din punctul meu de vedere, este ceea ce se numeste a cersi fara sa te faci de cacat.

In urma cu o luna si jumatate am apelat la un reprezentant bancar in vederea unui contract (nu va priveste ce), aducand o serie de acte, etc etc etc. Dupa cateva saptamani nu primesc niciun raspuns exact ci mi se spune sa mai vin sa mai completez cu niste acte, lucru care m-a deranjat si m-a facut sa decid sa plec la alta banca. Am sunat asadar reprezentantul si l-am rugat simplu  sa-mi inapoieze dosarul intrucat sunt prin in cateva treburi si nu am foarte mult timp la dispozitie, insa voi tine cont in viitorul apropiat daca voi reactualiza dosarul. Mi-a vorbit frumos, dosarul a fost inapoiat rapid, i-am multumit si nu am reactionat ca un animal mancator de cacat. Nu l-am amenintat cu plecarea mea la “competitie”, de fapt nici nu i-am mentionat din simplul motiv ca NU ERA TREABA LUI CI ALEGEREA MEA!

Ne-am invatat astazi sa fim milogi si sa aruncam cu rosii in ceilalti, doar pentru ca asa credem ca avem dreptul.

Raspunsul pe care dorim sa-l auzim nu este intotdeauna cel corect, insa asta e o idee pe care romanii nu o vor invata prea usor sau prea curand.

De asemenea, rahatii astia care blameaza X nu stiu ce companie de telefonie mobila: eu, in timpul liber (am si eu din asta, sa stiti) ma ocup si exista cu si in alte chestii, sunt si eu client pentru anumite servicii, platesc facturi, mi se emit facturi, etc etc. Vreau sa mentionez ca folosind un abonament mediu de tip Vodafone, nu am avut niciodata cost suplimentar fara sa stiu eu, am un telefon performant pe care l-am luat la un pret accesibil pentru buzunarul meu, am folosit internetul la viteza cel putin 3G atat pe autostrada cat si in varf de munte (alaturi de lupi, ursi si veverite), nu mi-am trimis niciodata telefonul in service pentru ca nu am avut nevoie, nu am avut niciodata implementata vreo anume oferta pe contul meu fara aprobarea mea.

Secretul a fost sa ma rezum la un telefon cu care sa stiu ca ma descurc, sa pun tot timpul intrebari care m-ar ajuta sa  imi tin informatiile contului in frau si mai ales, sa nu ma cred mai presus intr-o convorbire cu un reprezentant Vodafone. In primul rand, amaratul ala e un simplu angajat, in al doilea rand sunt constient de faptul ca o companie multinationala nu se va imbogati daca imi va pune mie un euro pe factura, deci nu are de ce s-o faca; iar in al treilea rand nu le dau bani degeaba, ei imi ofera in schimb servicii, deci suntem chit, nu sunt mai presus ca ei.

Romanule, in momentul in care vei invata sa vorbesti si te vei maturiza astfel incat sa nu te indoaie grija de lucruri care nu au cu ce sa te afecteze, poate vei scoate si tu capul in lume si vei fi respectat.

Eu inca astept sa fim colonizati pentru a scapa de nationalitatea asta:)

Leave a Reply

