Da’ cu rock-ul cum ramane?

Posted: February 17, 2012 in ai lav roac'en rol

Imi place sa cred ca sunt un pui de Lenti Chiriac, care stie istoria rock-ului de la aparitia betelor si pletelor si care poate recunoaste orice stil muzical ascultand mai putin de jumatate dintr-o melodie. Sunt mandru de asta si mai ales de faptul ca sunt oameni care imi cer parerea cand vine vorba de noul val deathcore, moartea metalcore-ului sau a heavy metal-ului, de ce Metallica este cunoscuta si de cocalari, de ce zboara chiloti si sutiene pe scena cand apare Axel Rose si daca Ozzy Osbourne a fost un cacat cand a plecat de la Black Sabbath; insa in primul rand ma bucur ca am devenit atat de obsedat de muzica asta idioata si zgomotoasa incat nu-mi mai pasa de restul existentei.

Atunci ma’ntreb, ok ok, Cannibal Corpse sunt tari si fara Chris la voce, iar adevaratii Disgorge sunt cei din Mexic nu americanii aia de rahat; americanii sunt cu stoner-ul si cu sludge-ul sudist (Alabama Thunderpussy, Monsterg Magnet, Oragne Goblin, etc); iar nordicii europeni vor ramane cei mai buni in materie de muzica pagana si atacul brutal la adresa bisericii; da’ cu muzica rock romaneasca cum ramane?

Haideti sa luam un exemplu: poate ca Black Sabbath ar fi perfect. 1968, o gramada albume, Ozzy rullez, “Paranoid” a mai ciumeaga melodie.

Mai luam un exemplu: Led Zeppelin. 1969. De asemenea, orice roacar respectabil asculta cel putin Immigrant Song de la ei.

Altul: Motorhead. 1975. Da-o dracului ca daca esti motociclist si nu asculti Motorhead, ar trebui sa-ti iei bicicleta.

Multi ar spune si Beatles, dar eu as dori sa ramanem la rock-ul metal.

Dar Phoenix ce-are?

Formati in 1962, putem considera Phoenix una din trupele reprezentante ale rock-ului mondial. Longevivi, activi chiar si acum (desigur, dupa pauze considerabile), artisti care au combinat folclorul si istoria romaneasca, cu muzica rock nu tocmai apreciata de tovarasii de pana’n ’89. Cum poti ignora “In Umbra Marelui Urs” sau “Nunta”? Sau cine nu stie “Andri-Popa”?

Dar Rosu si Negru, Compact si hai sa-i amintim si pe cei de la Iris (chiar daca au fost buni in a le copia de pe la ai mai batrani).

Desigur, rock-ul nu mai inseamna acum ce insemna acum douazeci de ani, si daca atunci jeansii tociti, bocancii militaresti si parul lung prins cu un siret insemna moda libertatii convinse, acum e mai cul sa te machezi, sa te imbraci un pic larg si poate sa amesteci si rock-ul cu alte genuri.

In general nu ascult babaciuni, insa mi-am gasti jacheta de piele si m-am intrebat de ce dracului mi-am scris pe spate cu vopsea PHOENIX.

 

Comments
  1. Diva Schizo says:

    da,mereu ai fost interesant cu atitudinea aia de cel mai dur din curtea scolii si jacheta cu Phoenix :)))

  2. Diva Schizo says:

    da,asa se pare🙂

Leave a Reply

